piątek, 6 września 2013

Drzwi drewniane skala 1:10, krok po kroku



                              Drzwi z adresem do mojego domku




    Ościeżnica czyli po dawnemu framuga - wykonana z drewnianych listewek




                   Ościeżnica  malowana białą olejną  farbą ''śnieżka"




                                  Malowana trzykrotnie




         Zawiasy takie jak stare- zrobione z wygiętych blaszek i gwoździków




               Wszystkie elementy potrzebne do wykończenia drzwi




 Klamki z plastiku- tzn. z plastikowych ramek do modelu samochodu, tam są takie różne ciekawe zakręty  oraz szyldy wykonane z balsy.

                           W pierwszym szyldzie kluczyk, ale w końcu zdecydowałam się na kluczyk gotowy z biżuterii




                         Prezentacja szyldów i klamek


Gdy szukałam czegoś innego na klamki,  bo te z plastiku mi się nie podobały, natrafiłam na kasetkę, która miała zamknięcie , jak niżej - czyli gotowe piękne szyldy do drzwi




         Klamki w końcu zrobiłam z balsy a szyldy z zamknięcia od kasetki




                      Klamki pomalowałam złotym lakierem do paznokci




Drzwi wykonane z drewna: na płyciny użyłam drewnianych płaskich łyżek z drewna lipowego




                            Drzwi malowałam również trzykrotnie









                                    Drzwi po pierwszym malowaniu




               Tu widzimy druga stronę drzwi przystawionych do ościeżnicy




                             Złota klamka z balsy oraz złoty szyld


                                                

                                           Montaż zawiasów




 Zamek drzwi od strony ościeżnicy; języczki  zamka wykonane z cienkiej blaszki i przyklejone klejem kropelka




                               Drzwi od strony ościeżnicy w zbliżeniu




        Dla ozdoby dodałam kołatkę (jest to część  zapięcia korali, naszyjnika)



  Wszystkie części zamontowane, teraz tylko należy osadzić drzwi na zawiasach w ościeżnicy




                                       Drzwi osadzone na zawiasach




                         Drzwi w pełnej krasie od strony kuchni



14 komentarzy:

  1. Widzę, że domek nabiera kształtów - najpierw okna, teraz drzwi :) I nawet pies pilnuje wejścia, super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam dopiero pokój stołowy i kawałek kuchni, ponieważ w tej skali 1:10 to są dość duże gabaryty. Pokój z kuchnia ma 95cm x 33cm x 41cm, gdyż takie było nasze mieszkanie. Będę robiła każde pomieszczenie oddzielnie. Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Witam w moich skromnych progach, dziękuje za miłe słowa, które utwierdzają mnie, ze to co robię ma jakiś sens. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Drzwi też mi się podobają, bo są takie jakie były w moim mieszkaniu, ale żeby je zrobić to się sporo naczytałam i naoglądałam w necie. dziękuję za wizytę , zapraszam ponownie. Teraz to już będzie cały umeblowany pokój.

      Usuń
  4. Un trabajo estupendo. Enhorabuena.
    Besujis!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gracias por su visita y le invitamos a visitar a menudo a mi casa. Saludos

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zwykle zadbała Pani o każdy szczegół - nawet języczek zamka! Drzwi bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hi Urszula! I love the details of the door and the lock and the hinges! I have made something similar for my front door but nothing as elaborate. This looks very authentic and you have done such a great job with contriving the handles too!
    Thanks for showing the making of this door. The finished door looks Fabulous!

    elizabeth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I be glad very, it pleases from (with) it my work. I invite for my small house. I salute

      Usuń
  8. Polecamy pizzę z www.szybkapizza.pl. Uwielbiamy tam zamawiać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale drzwi to są pierwszorzedne muszę przyznać, przepiękne! Jak wybieracie drzwi pomyślcie też i o odpowiednich akcesoriach. Ja postawiłem np. na wkładki abloy dużo dobrego o tych słyszałem.

    OdpowiedzUsuń