niedziela, 22 września 2013

Kuchenka kaflowa skala1:10




Biała kuchenka kaflowa






     Kafle do kuchni przygotowałam już w styczniu, zrobiłam je z glinki    rzeźbiarskiej, wzory na jeszcze mokrej glince wycisnęłam przy pomocy ozdobnego guzika

Teraz je oszlifowałam i pomalowałam białym lakierem do paznokci


                                                               

                                                                     Tak zwane gzymsy




 Kuchenkę zrobiłam z drewnianego pudełka, wycięłam otwory , zrobiłam dochówkę do pieczenia  i pomalowałam ja na srebrno


                     

                           z kartonowego  pudełka po kremie zrobiłam ruszt




                   Uchwyt do dochówki z drutu od parasola

              Wolne miejsca w pudełku wypełniłam styropianem





 Drzwiczki od dochówki pomalowałam farbą olejną w kolorze ciemnym stalowym matowym




 Przygotowane elementy do zrobienia poręczy : główki od dużych szpilek do zakończenia poręczy, oczka od agrafek i srebrne rureczki od kolczyków do przytrzymania poręczy, kuleczki od kolczyków do ozdoby




              Zielona rurka to łodyga sztucznego kwiata z drutu w osłonce




                 Poręcz pomalowałam na srebrny matowy kolor






 

Płyta kuchenki zrobiona ze sklejki, oklejona blachą z puszki po coli, pomalowana matową farbą stalową. 
W otwory wkleiłam metalowe podkładki do śrób,
obok na pędzelku suszy się pomalowana podkładka metalowa





                                  Drzwiczki do kuchenki z balsy





                            Przygotowane elementy metalowe


                                 

                           Główna sztaba do otwierania drzwiczek ze wskazówek do zegara





       Pokrętło z okrojonego gwoździka, zawiasy ze wskazówek do zegara




               Drzwiczki pomalowałam stalową  matową farbą olejną 














                                          Boki kuchenki z cienkiej płyty  mdf




                                        Płytę okleiłam kafelkami













Widoczne otwory pomalowałam na czarno, srebrno, czerwono  i  złoto  jak ogień




Umieściłam haczyki do wieszania różnych potrzebnych przedmiotów




                                   Oto kuchnia w całej krasie


                                  

                                      Płyta kuchenna z bliska


                       

                                 W piecu ruszt i blacha do pieczenia ciasta






26 komentarzy:

  1. Moim zdaniem to jedna z najciekawszych Pani miniatur :) Przypomniał mi się piec u mojej drugiej babci, miała kuchenkę gazową, ale też często jeszcze gotowała na piecu. Tak przyjemnie powspominać rzeczy, które jeszcze pamiętam z dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego zostawiam ja na koniec pierwszego etapu prac. Dzisiaj zaniosłam mój domek na wystawę i tam go zostawiłam, jak wracałam było mi smutno jakbym zostawiła kogoś z rodziny. 10 października otwarcie wystawy, ciekawe jak to będzie.Pozdrawiam

      Usuń
  2. najbardziej zachwyca mnie Pani pomysłowość - to jest doprawdy coś z niczego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic wcześniej nie obmyślam, to wszystko się dzieje w czasie pracy. Mam zrobić jakiś szczegół i wtedy rozglądam się po moich zbiorach. Zapraszam i pozdrawiam

      Usuń
  3. Kuchenka wyszła rewelacyjnie! A ile pomysłowości w jej wykonaniu! Najbardziiej podoba mi się technika wykonania płytek. Te nieregularne kształty i wytłoczony wzorek na środku... super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie przydała by się jakaś forma do robienia kafli, bo jeszcze 2 piece do wykonania. Ale może pozostanę przy ręcznym wyrobie kafli. Pozdrawiam i zapraszam

      Usuń
  4. Zgadzam się z pierwszym komentarzem - to chyba najpiękniejsza miniaturka, jaką Pani stworzyła!
    Czuć ciepło domowego ogniska... te naczynia, kubeczki, czajnik, jajka na patelni - cudne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa. Jeszcze raz pozdrawiam i zapraszam

      Usuń
  5. Prześliczna ta kuchenka! Wygląda profesjonalnie! Ma Pani wspaniałe pomysły! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za ęi słowa uznania. Również pozdrawiam i zapraszam do odwiedzin.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakkolwiek to nie moje wspomnienia i nie moje marzenia, to sposób w jaki tworzy Pani ten mini świat sprawia, że budzi się we mnie jakaś nostalgia za czasami, których nigdy nie poznam :). A kuchenka oczywiście rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaglądam do Ciebie i Twoje pomysły i rady są bardzo celne i świetne. Każdy powinien mieć swoja bajkę bo wtedy lepiej się tworzy i żyje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ilekroć tu zaglądam, za każdym razem wychodzę z podziwu, że tak można - tak pomysłowo, szczegółowo, a przede wszystkim, tak własnoręcznie. Czy Pani czasem nie pracowała jako scenograf przy bajkach?
    Kuchnia tak realistyczna, że przez chwilę poczułam się jak w dzieciństwie, w kuchni mojej babci na wsi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie doczytałam, że z tego samego województwa jesteśmy, tylko, że ja z północnej części - z Wyspy Wolin :)

      Usuń
    2. Dzisiaj mój domek był w Kronice Szczecińskiej o 22.00, można obejrzeć w internecie. Pozdrawiam

      Usuń
  10. Genialna !!!!
    Rewelacyjna !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję i proszę zaglądaj do mnie. Pozdrawiam

      Usuń
  11. Jesteś świetna w tworzeniu klimatu. Twoje zdjęcia przenoszą w czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłe słowa zawsze są potrzebne bo dodają skrzydeł, dziękuje i pozdrawiam.

      Usuń
  12. Rewelacyjna ta kuchnia i pomysły na wykorzystanie materiałów - bezcenne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się jeśli to możliwe używać różnych materiałów z odzysku bo to nasze hobby to wcale nie jest tanie. Zapraszam na następna wizytę i pozdrawiam

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pochwały. Staram się . Zapraszam i pozdrawiam

      Usuń
  14. I want to commend you on your stove tutorial Urzula! Your tutorials are ALWAYS incredibly interesting and Fascinating to watch as you progress from one stage to the next. I am transfixed as I see something Wonderful emerge from all of the little elements that you add. Watching the progress of this tiled stove was totally Amazing and I applaud you and the finished stove. :D

    elizabeth

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem zaczarowana i osłupiona i zdumiona i zakochana w tej kuchni a właściwie kuchence:)
    Pozdrawiam serdecznie, ja dopiero zaczynam swoją zabawę z miniaturkami...

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowicie ozdobne są te kafelki nad kuchenką. Bardzo chciałabym takie mieć u siebie. Najgorzej, że jeszcze nie jestem zdecydowana na wygląd i ogólnie styl kuchni. Może mi w tej kwestii pomoże architekt wnętrz https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/kuchnia . Na stronie jest wiele ciekawych propozycji projektowych.

    OdpowiedzUsuń